Wednesday, September 3, 2008

Sebuah Cerita Dogeng....Koleksi Balakong..edisi 1..

Pada beberapa bulan yang lalu...Setelah Tamat pengajian ilmu kependekaran, 3 sekawan yang berkuasa sakti telah mengambil keputusan untuk tinggal diBalakong buat sementara waktu.....mereka terdiri daripada pendekar F-zie,F-Rid,F-Nal..sungguh pun nama-nama mereka bermula dengan huruf F..tidak le bermakna mereka selalu gagal dalam Ujian yang dibuat..skali skala mungkin ada le..maka sebelum mereka berpindah kesana..mereka pun berbincang le..
F-Rid:"aku tgk td ada iklan...Rumah Untuk Disewa...Balakong"
F-NAl:"Balakong??tempat apa itu..Bala-Kong??Aku xrasa ia suatu tempat yang boleh diduduki..Sungguhpun kita mempunyai ilmu sakti...tp mana mungkin kita mampu melawan Kingkong...tu satu bala....baik kita xyah tinggal sana...
F-zie:"Kingkong??mana lak datang kingkong??aku rasa tempat tu tempat duit"
F-rid:"Nape lak??"
F-ZIE:"sebab nama dia balakong...Balak-ong..ada balak..tebang..dapat duit..."
F-RID:"oOo..Tp aku xrasa cam tu..aku rasa Balakong tu tu diambil dapat nama sempena nama blanqko..Seorang TOk Mudim yang disegani sebab tidak pernah gagal menjalankan tugasNya..Potong Mesti Putus punya.."
F-Nal:"Apa kaitan lak....??"
F-rid:"Masa dulu2..Budak2 kat situ takut sangat..so diorang memang cuak le lagi2 yang belum lagi..kena2 lak waktu cuti sekolah..isk2..luar biasa cuaknya...nak dipendekkan cerita..ada le mamat nie belum lagi...umur dah tua..tp belum...isk2..so bila tau cam tu..satu kg kejor..so mamat tu pun lari le..sambil lari sambil jerit balakong..balakong..dia nak sebut blanqko..tp sebab pelat..jd le balakong..tu le cita yang aku dapat tau dari kawan aku google..."
F-NAl:"ooo..Nasib baik aku dah..".
So mereka pun bersetuju untuk tinggal disana...Bersambung..

6 comments:

Author said...

hahahaha.. xbole belah baca cite ni :)) aku akan nantikan sambungan :P

blankqo --> Seorang TOk Mudim yang disegani*

Fizie said...

haha..nape farid..ko ada cita2 nak jd tok mudim yang disegani ke??

Fizie said...
This comment has been removed by the author.
wani ezryl * said...

ingatkan mmg betul2 wujud perbualan ni ahaha. blankqo siap mengaku dia tok mudim.. hoho

Em Berg said...

haha.. per motif citer camni di tgh ramadhan?
lagho
lagho

Fizie said...

Nie cita mengisi masa sambil cuba mengasah bakat berkarya...jangan buat xkenal lak kalau tetiba aku kuar buku bersiri....huhu