Monday, October 13, 2008

11.10.2008..Bermulanya hidup orang laut..Offshore

Hari nie..satu lagi pengalaman baru dalam hidupku..sebab hari ini aku akan bertolak menaiki bot untuk ke kapal yang aku akan habiskan masa ku selama 2 bulan disana....aku pun xtau apa perasaan aku..lantak le..layan je la kot..tp bagi mereka yang baru cam aku..byk benda gak kena ada..iaitu

  1. passport antarabangsa
  2. safety passport (dapat selepas attende safety cos)
  3. baju coverall (baju cam sheikh muzaffar pakai tu..)poyo je
  4. safety helmet

selepas 4 jam menaiki bot(jangan lupa makan ubat muntah),aku sampai gak..wah....besar gak kapal dia..cam titanic..ye ke..?? aku pun xpernah tgk kapal titanic..tp besar le..keseluran krew ada 215(termasuk aku)..sampai kat sana..sebagai super duper junior..aku kena le jumpa orang safety kat sana..pastu baru le di bawa kebilik(nasib aku baik sebab ada member kat sana..apple..dia le byk tolong aku..tanpa dia mesti aku jd cam siput...heheh)....best bilik dia.sempoi..ada econ.. so pada hari nie..bermula le hidup aku menjadi orang laut....


1 comment:

noOR8388 said...

waahhh..
org tu dah g jauh dari sni...
moge semua nya selamat ye..
amin~