Friday, October 31, 2008

Xakan nak cita duk laut lg..bosan le..Apa leh buat..

Hari cam biasa le..keja aku..duk atas kapal..repair2 komputer..check2 network..dan keadaan aku bertambah baik disini..aku dah makin ramai mengenali mereka yang berkerja kat atas kapal nie..
Antara kenalan baru dan mereka yang aku mula rapat di sini adalah Dr Azizul,warehouse(Mat Boh),diaorang dua orang nie kira dah leh tahap lepak2 dan nak minta ubat atau barang kat warehouse dengan mudah le selain Chef yang aku selalu lepak tu..lagi..CApten dan OCS..hmm..mereka nie agak susah nak rapat..sebab muka selalu serius je..tp kadang2 aku tgk..cam diorang pun ada hati nak bergurau senda..haha..so harap aku dapat le baik dgn diaorang..kat sini..aku dpt melihat byk gelagat orang..hehe..kadang2 buat aku rasa pening kepala..tp aku tetp aku..dan pesanan aku kat korang semua..jagn cepat menilai orang..First impresion memang akan wujud..tp jgn bergantung pada itu semata..kadang2..ko nampak mamat 2 baik je..tp susah nak bwk berbincang..berlagak nak mampus..kadang2 nampak muka dia cam Keret je..tp bila ada masalah..dia lagi faham..hehe..Ingat lepas nie..nak sambung untuk siapkan novel aku yang terbengkalai tu..xtau le..tp mampu ke aku buat novel??cam poyo je bunyi dia kan..entah le En Fizie..Apa2 hal pun..apa2 hal pun..dalam masa sebulan 2 nie..aku harap..aku dapat kenal setiap orang kat atas kapal nie...dan lagi satu..aku rasa Inglish aku pun dah ada improvement le kot...sebab asyik kena antar email je guna Bi..cakap pun dalm tepon kena guna bI..so i dont have any choice..Let rock baby...haha

3 comments:

shidah_melati said...

so sweet... 1 pglmn b'hrga tue. jgn mdah mnelah s'seorg mlalui luaran nya sahj. kdg2 tgk bdk jenis peh, cam bdk rmpit tp sbnrny hti diaorg sgt lmbt n mdh mmhmi. gud luck 2 u..

wani ezryl * said...

ye betul, setakat tgk dr luar, mmg xdapat tau byk sgt pasal sesorang tu xD

Author said...

suggestion aku, sblm siapkan novel ko, siapkan dulu kisah dongeng 3 bersaudara Fizi, Farid dan F-Nal.. klu tu pun xleh siap cmna nk siapkan novel :P